You are currently viewing מה מומלץ ומה לא מומלץ לאכול כדי להיות בריאים? (חלק ב')
משקאות ממותקים ומוגזים

מה מומלץ ומה לא מומלץ לאכול כדי להיות בריאים? (חלק ב')

זהו המשך למאמר העוסק בנושא: "מה מומלץ ומה לא מומלץ לאכול כדי להיות בריאים? (חלק א')"

כמו שכבר ציינתי בחלק הראשון של המאמר, חלק גדול מהתזונה הבריאה היא לדעת ממה כדאי להימנע, כלומר מה לא לאכול כדי שנהיה בריאים. בחלק הראשון קיבלת הסבר ל- 2 קבוצות מזון, הקיימות בתזונה המערבית, שנכנסות לקטגוריה הזאת: 1) כימיקלים שונים ו- 2) שומן מוקשה מהצומח. היום תקבלי הסבר ל- 2 קבוצות מזון נוספות.

שמנים מזוככים מהצומח

לשמן תפקידים רבים וחשובים לבריאותינו. השמן בונה את תאי הגוף ואת רקמת השומן שהיא רקמת בידוד והגנה לרקמות ואברי הגוף. הוא משמש לבניית הורמונים וייצור מלחי מרה. השמן חשוב מאוד לספיגת ויטמינים מסיסי שומן – A,D,E,K, ויש לו עוד מגוון תפקידים נוספים.

השלב הראשון ליצירת שמן מהצומח הוא שלב "מיצוי" השמן מהזרעים בלחץ מכבש. מתקבל "שמן בלתי מזוקק" (כבישה קרה), שלו תפקידים רבים ומועילים לבריאותינו, כמובן בהתאם לתכונות של הזרעים מהם נעשה המיצוי.

כדי למצות את יתרת השמן מהזרעים ולהאריך את חיי המדף שלו, עוברים הזרעים עיבוד בתהליכים כימיים ומכניים של הפרדה, ניקוי וזיכוך. מה שמתקבל הוא שמן מזוכך מהצומח, שמתחמצן ומתקלקל לאט, וכך חיי המדף שלו ארוכים הרבה יותר.

כחלק מהתהליך הכולל, הזרעים נחשפים לממיס על בסיס נפט. מורחקים ממנו ויטמינים, מינרלים ומרכיבים מזינים אחרים שהיו קיימים בו ונוצר שינוי בחומצות השומן. במהלך עיבוד השמן, חומצות שומן בלתי רוויות נחשפות לחום מאוד גבוה של כ- 240 מעלות צלסיוס. בטמפרטורה מעל 150 מעלות הן הופכות לגורמי מוטציות, ומהוות גורם סיכון לסרטן. במשך התהליך הוא מאבד כמעט לחלוטין את הערכים הבריאותיים שלו ונשאר רק עם מעט מתכונות הטעם והריח (וטמפרטורת השריפה).

כמעט כל השמנים הצמחיים הנמכרים בחנויות הרגילות הם שמנים מזוככים, פרט לשמן זית שניתן למצוא אותו באיכות טובה (בכבישה קרה). ההמלצה החד-משמעית היא להימנע מלהשתמש בהם. חשוב מאוד לשים לב למה שכתוב על האריזה של הבקבוק. דוגמא לשמנים הפופולריים ביותר היא: שמן חמניות מזוכך ושמן קנולה מזוכך.

משקאות קלים, תוססים ומשקאות אנרגיה

משקאות קלים, תוססים ואנרגיה גורמים לנזק עצום לבריאותינו. הם מכילים סוכר, כימיקלים, חומצות וזרחן בכמויות גדולות. הם גורמים לבעיות שיניים, להשמנה, לחומציות יתר בגוף וכתוצאה לבריחת סידן מהעצמות. הם יוצרים עומס על הכליות והכבד, מקטינים את יכולתו של הגוף לספוג מיקרונוטריאנטים חשובים, פוגעים בייצור אנרגיה בתאים, מקטינים את יכולת הגוף להיפטר ממתכות כבדות והיכולת לתקן תאים שניזוקו, גורמים לעייפות, לחולי וליצירת תאים סרטניים. אין בהם דבר אחד טוב ולכן חשוב להימנע מהם לחלוטין!

סיכום

במאמר זה קיבלת הסבר מקיף למזונות הקיימים בצורה בולטת בתזונה המערבית, הגורמים למגוון רחב ביותר של בעיות בריאותיות שונות, ואף מהווים אחוז נכבד מהסיבות להיווצרות המחלות הקשות ביותר כמו סכרת, בעיות לב וסרטן.
כחלק מהתזונה הטבעית הנכונה חשוב להימנע משימוש בהם, וכך לשפר באופן משמעותי ביותר את בריאותך כבר היום ולמנוע מחלות רבות בעתיד.

אשמח לקבל את תגובתך מתחת לפוסט או בדף הפייסבוק

לפוסט הזה יש תגובה אחת

התגובות נעולות.