You are currently viewing האם הבעיה היא באמת ב סלמונלה?
קניות בסופר

האם הבעיה היא באמת ב סלמונלה?

"אנשים בפאניקה: קריסה במכירות הסלטים המוכנים.. כולם מפחדים.. ירידה משמעותית במכירות..", כך התחיל עוד מאמר שעושה סקירה למה שקורה בשבועות האחרונים אחרי שנמצאו חיידקי סלמונלה בקורנפלקס של יוניליוור ובטחינה הנסיך, ואת הדיווחים הנוספים שיצאו בעקבות כך מהחברות האחרות, כולל הודעה על חיידקי ליסטריה בצ'יפס הקפוא של חברת מילוטל.
במאמר נוסף מלפני יומיים בלבד, נכתב בצורה חד-משמעית שבישראל אין בדיקות המבטיחות שהביצים המגיעים לציבור, כלומר לצלחת שלנו, הם ללא סלמונלה..

אמרנו לכם! כמה אפשר להגיד?..

עכשיו, אני בקלות יכולה לכתוב מאמר שלם על כך ש-"אמרנו לכם.." אני ועוד נטורופתים רבים, הזועקים שנים שיש סלמונלה בביצים ובעופות באחוז גבוה מהמקרים. באחד התחקירים של "המערכת עם מיקי חיימוביץ'" דובר חד-משמעית על הבעיה, ומי שדיבר על כך הוא רופא העובד בבי"ח, אשר כל הזמן פוגש מקרים מהסוג הזה, גם אם הם לא מאובחנים בצורה רשמית ככאלה.

אני גם בקלות יכולה לכתוב – "נו, כמה אפשר להגיד שאוכל מעובד הוא גם ככה לא מזון (מהמילה מזין = הזנה לגוף)", ושכדאי מאוד להימנע מאכילת מוצרים מעובדים מכל סוג.. שלא ניתן לסמוך על המפעלים הגדולים שידאגו לבריאות שלכם.. האינטרס היחיד שלהם הוא כלכלי. אחרת בעלי החברות האלה לא היו מייצרים מראש את כל הג'אנק, אותו הם דואגים לשווק כמוצרים הכי בריאים והכי איכותיים שיש.. הסיבה היחידה שעכשיו הם מתריעים היא שהם פוחדים מאנישה, וכי זה על 'סדר היום'.. זה הכל. מבטיחה שדברים כאלה מתרחשים כל הזמן, ואנחנו פשוט לא מודעים אליהם.

האם יש על מי לסמוך?

ואי-אפשר להסתמך על הממשלה או על גוף ציבורי / פרטי כזה או אחר, שידאג לבריאותכם.. עובדה! הם לא עושים זאת.. אם זה, כי הכל זז מאוד לאט כשזה נוגע למקבלי ההחלטות ולשינויים משמעותיים בחשיבה- בגישה- ביישום בפועל, אם כי יש ניגוד אינטרסים של החברות אשר יש להם כוח וכסף להשפיע על פעילות פוליטית והלוביסטים שעובדים בכנסת, ואם זה מסיבות פשוטות של מחסור בתקציב וכוח אדם, גם כאשר הכוונות ממש טהורות וטובות.
את האחריות על הבריאות שלכם אתם יכולים להפיל 'רק' על מי שמביט בכם מהמראה..

עכשיו, כל זה ועוד יהיה ממש, אבל ממש נכון!
ואני שמחה שזה זעזע לפחות חלק מהציבור, שהצביע ברגליים והתחיל לבדוק מה באמת נכנס לצלחת שלו..
אך אם אעשה זאת, אני לגמרי אפספס את הפואנטה החשובה בכל הסיפור!

ומהי הפואנטה האמיתית והחשובה באמת?

הנקודה היא, שזה העולם שבו אנחנו חיים! זו המציאות!
העולם שאנחנו כולנו חיים בו, ללא יוצא מהכלל (כי אני אישית לא מכירה אנשים שחיים בפלנטה אחרת), הוא עולם מתועש, מלא בזיהום אוויר, זיהום מים, אדמה עייפה וענייה במשאבים. העולם המודרני מלא קרינה אלקטרו-מגנטית על כל צורותיה – רשת החשמל, תדרי הרדיו, אנטנות, מתקני שידור לטלוויזיה, טלפונים ניידים, מנורות הלוגן ועוד.. זיהו לא עולם 'מקדם בריאות'..
והעולם הזה, הרבה לפני התעשייה, מאז ומעולם היה מלא בחיידקים, וירוסים וטפילים, כאלה ואחרים, אלים יותר ופחות. התעשייה, שימוש מוגזם באנטיביוטיקה, תנאי החזקת חיות המשק והרבה תאבת הבצע, רק הגבירה את זה.

אם החיידקים הם לא הבעיה, אז מה כן?

בטבע, לאדם לא היו תרופות ומשחות טיפוליות. גוף האדם הותאם להתמודד לבד עם כל החיידקים, הווירוסים והטפילים סביב, לפחות כשהוא היה במצבו האופטימלי. החיידקים הם לא הבעיה, הם חלק טבעי מהנוף! הם חיו פה תמיד וימשיכו להתרבות ולמצוא דרכים להתקיים. אנחנו צריכים למצוא איך להתקיים איתם במרחב בצורה הרמונית, שהם יהיו שם, אך לא יצליחו להזיק לנו.

הבעיה היא שכבר שכחנו לתת לגוף שלנו את הכבוד הראוי לו. לסמוך עליו שידע להתמודד. אנחנו מעבירים את כל האחריות על מישהו אחר אי-שם – ממשלה, מפעל, בתי חולים (רמז- אף אחד לא בא לשם להיות בריא. זיהו בית חולים, כשמו כן הוא), רופאים (שלא למדו מעולם מזה אורח חיים בריא, שכבר שכחו להקשיב למטופל ושאכרה להסתכל לו בעיניים).
לא רק שאנחנו לא סומכים על הגוף שלנו, אנחנו גם לא מספקים לו את התנאים האופטימליים כדי שיוכל לעשות זאת (הזנה מתאימה, מנוחה ותנאים רבים נוספים), וזה יחד עם ירידה בתנאי הסביבה הקשים בהם הוא מתקיים.

שלא תבינו אותי לא נכון, אין לי שום כוונה לגרום למישהו להרגיש רגשות אשמה או תסכול. אני יודעת כמה החיים של כולנו מלאי סטרס ומתח, מלאי פיתויים שאנחנו נחשפים אליהם בכל מקום ובכל זמן. זה באמת לא פשוט לשמור על אורח חיים בריא ללא עזרה והכוונה מתאימה!

האם יש פתרונות?

למרות ואעפ"י, אני מאמינה שכשיש בעיה תמיד יש גם פתרון. לשמחתי הרבה, כמו שהמודרניזציה מביאה את האתגרים והחסרונות שלה, היא גם מאפשרת פתרונות שלא היו אפשריים (או נחוצים) בעבר, ולדעתי כבר אי-אפשר בלעדיהם.

חשוב שתתחילו לאט לאט לעשות את השינויים בתזונה שלכם, יותר מזון צמחי מלא, אוכל חיי, צבעוני ויפה. פחות אוכל מתועש מכל סוג שלנו, אוכל פשוט וביתי. הרבה יותר עלים ירוקים, ירקות ופירות. תדאגו לאכול קטניות, דגנים מלאים, אגוזים ושקדים.
הייתי שמחה אם תעשו את זה, לא כי אתם מפחדים מסלמונלה בביצים או בקורנפלקס, אלא כי אתם אוהבים וכבדים את הגוף שלכם, ורוצים לתת לו את מה שהוא צריך באמת.

אני רואה יום יום את ההוכחה הקבועה שכך הדברים עובדים באמת

כאשר אנשים עושים שינויי באורח החיים שלהם, דואגים לגוף שלהם, מה שבעבר מיד היה עושה אותם חולים, עכשיו כבר אין לו את ההשפעה הזאת עליהם. כשכולם בסביבתם חולים בשפעות ומחלות שונות כתוצאה מחשיפה לחיידקים, ווירוסים ומחוללי מחלות שונים, האנשים האלה בריאים ומלאי אנרגיה, ונראה שזה פשוט לא נוגע בהם. זה לא שהם חיים בסביבה שונה מכל היתר. פשוט הגוף שלהם חזק הרבה יותר, ומסוגל להתמודד טוב יותר עם מה שקיים.

אני מזמינה אתכם למצגת בריאות – חינם!

אני מזמינה אתכם למצגת בריאות המתקיימת מדי תקופה ברחבי הארץ, בה אתם
✔ תגלו מידע חשוב  ✔ תטעמו שייקים טעימים ובריאים במיוחד
✔ ותכירו מקרוב את אחד הכלים הכי אפקטיביים, המאפשר יישום קל ופשוט של המלצות של תזונה בריאה, המתאים לילדים, מבוגרים ואנשים עסוקים בעולם המודרני, שאני משתמשת בהם, ומאוד עוזרים לי, לילדיי וללקוחות שלי לשמור על עצמם בריאים הרבה יותר.

ההשתתפות ללא תשלום, אך נדרשת הרשמה מראש.
נבדוק ונתאים יחד את המקום והזמן המתאים לכם ביותר.
הפרטים המלאים בטלפון או בהודעות וואטסאפ – 054-9499549

שלכם,
אירינה גלוזמן, ND | בריאות בקלות
נשים ואימהות עסוקות בוחרות בתזונה בריאה

.

כאן ניתן לקרוא את המאמרים אותם הזכרתי בכתבה >>

מאמר: "אנשים בפאניקה": קריסה במכירות הסלטים המוכנים

מאמר: במשרד החקלאות מאשרים: במדינת ישראל 
לא מתבצעות בדיקות סלמונלה בלולי ביצים