You are currently viewing מיתוסים על ירידה במשקל שגורמים להשמנה

מיתוסים על ירידה במשקל שגורמים להשמנה

ירידה במשקל הוא נושא חם עם אינספור מיתוסים ותפיסות שגויות סביבו. אנשים רבים מאמינים שאימוץ אורח חיים בריא פירושו לוותר על אוכל טעים, להגביל את עצמו לסוג אוכל מסוים לדוגמא- אוכל צמחוני/ טבעוני/ ללא גלוטן וכד', לאכול מעט מאוד, לעסוק בפעילות גופנית קפדנית ולבלות זמן מופרז במטבח. עם זאת, הגיע הזמן להפריך את המיתוסים הללו ולשפוך אור על האמת שמאחורי תהליך הרזיה בריא ומהנה.

אוכל בריא אינו טעים ונטול טעם:

אחת התפיסות השגויות הנפוצות ביותר היא שאוכל בריא אינו טעים ונטול טעם. זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת! 
אורח חיים בריא אינו מצריך ויתור על טעם או גיוון בארוחות שלך. למעשה, עם שפע המרכיבים הטריים והמתכונים היצירתיים הקיימים כיום, אפשר בהחלט ליהנות מארוחות טעימות ומזינות. על ידי התנסות בעשבי תיבול, תבלינים וטכניקות בישול שונות, את יכולה להפוך מרכיבים פשוטים למאכלים טעימים ומהנים.

מזון בריא מוגבל לאפשרויות צמחוניות:

תזונה צמחונית וטבעונית צברה פופולריות בשנים האחרונות. יחד עם זאת, חשוב לציין שאורח חיים בריא אינו חייב להיות מוגבל לאוכל צמחוני בלבד. תזונה מאוזנת צריכה לכלול את כל אבות המזון – פחמימות, חלבונים, שומנים בריאים ומגוון חומרי הזנה חיוניים כמו ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, וניתן ליישם זאת גם בתפריט שכולל מזונות מהחי, כמו בשר ודגים, וגם בתפריט צמחוני או טבעוני.

את חופשיה לבחור את הגישה התזונתית שמתאימה לך באופן אישי בזמן שאת אוכלת בריא ומאוזן.

אכילה בריאה מחייבת ויתור על סוגי אוכל מסוימים ובחירה בגישה תזונתית מוגבלת:

כיום קיימות מגוון גישות תזונתיות, ביניהן תזונה ללא סוכר ופחמימות, תזונה ללא גלוטן, תזונה קטוגנית, עם או בלי קפה ועוד. בכל אחת מגישות הנ"ל חייבים לוותר על אכילת סוג אוכל מסוים, לתמיד, ויש ניסיון 'לשכנע' שזאת הדרך היחידה ורק ככה יורדים במשקל. בפועל, אורח חיים בריא ומרזה אינו מחייב וויתור על סוגי אוכל שאוהבים ולחיות בתחושה של מוגבלות. הימנעות לאורך זמן מאוכל שאת אוהבת, גם אם הוא לא תמיד בריא, מייצרת מתח וסטרס וכתוצאה נוצרים בגוף הורמונים שגורמים לאגירת שומן והשמנה.

כנשים שונות אחת מהשנייה, לכל אחת מוכנות לשינוי, העדפות, צרכים וסדר יום שונה. כדי לרדת במשקל חשוב שכל אחת תמצא את האיזון הנכון לה ואת הגישה התזונתית הייחודית, המתאימה לה בשלב זה בחייה כמו כפפה ליד. בדרך זו ניתן להגיע לתוצאות בקלות ולהתמיד לאורך זמן.

כדי לרדת במשקל צריך לסגור את הפה ולהיות כל הזמן רעבים:

ירידה במשקל קשורה לעתים קרובות עם הרעיון של לאכול מעט מאוד או להרעיב את עצמך. גישה זו אינה רק לא בריאה, אלא גם לא מחזיקה לטווח ארוך ומהווה גורם לאפקט היו-יו. כדי להשיג ירידה בריאה במשקל, חיוני להרגיש שובע ורוגע, אחרת הגוף נכנס לסטרס שגורם להפרשה של הורמונים המעודדים אגירת שומנים והשמנה.

צריכת מזונות צפופים בחומרים מזינים במנות מתאימות עוזרת לתדלק את הגוף שלנו, מאפשרת תחושת שובע ותומכת ברווחה הכללית. במקום להתמקד באכילה פחותה, התמקדו באכילה נכונה והזנת הגוף שלכן בחומרי הזנה איכותיים.

5 ימים חזרה לאיזון

הצטרפי ל 5 ימים חזרה לאיזון, שחרור התקיעות במשקל וירידה של עד 3 ק"ג

פירות וירקות, אירינה גלוזמן, בריאות בקלות

כדי לרדת במשקל חייבים לעשות פעילות גופנית:

נכון ששילוב פעילות גופנית בשגרה משחק תפקיד חיוני באורח חיים בריא. פעילות גופנית סדירה עוזרת לתחושת אנרגיה, מצב רוח טוב, משפרת קשב וריכוז, תומכת בבניית שרירים ומשפרת את הכושר הכללי. עם זאת, מחקרים מראים שספורט אינו מקדם ירידה במשקל והיא מושפעת בעיקר ממה שאנחנו אוכלות, כלומר מתפריט מאוזן.

כדי לרדת במשקל ולשמור על אורח חיים בריא, מומלץ שילוב של תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה. 
מצאו פעילויות שאתן אוהבות, כגון הליכה, שחייה, רכיבה על אופניים, ריקוד או אפילו גינון, והפכו אותם לחלק משגרת היומיום שלכן. עקביות היא המפתח בכל הנוגע לקצור את היתרונות של פעילות גופנית.

ישנה דרך אחת לירידה מוצלחת במשקל:

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין גישה חד-משמעית אחת לירידה במשקל. הגוף-נפש של כל אדם הוא ייחודי, ומה שעובד עבור אדם אחד אולי לא יעבוד עבור אחר. התוכנית הנכונה תעודד אותך להיות קשובה לצרכים הייחודיים שלך ותציע פתרונות מותאמים. התנסו, הקשיבו לגוף שלכן ומצאו את הגישה המתאימה לכן ביותר. זכרו, ירידה בת קיימא במשקל היא תהליך הדרגתי ודורשת סבלנות ועקביות.

שינוי תזונתי מחייב בילוי שעות במטבח:

תפיסה שגויה נוספת היא שאימוץ תזונה בריאה יותר פירושו לבלות זמן מופרז במטבח. אמנם הכנת ותכנון הארוחות חשובה ותומכת בשמירה על תזונה מזינה, אבל זה לא חייב להיות זמן רב או מכריע. דרכים פשוטות כמו הכנת ארוחות בסופי שבוע או שימוש בפירות וירקות חתוכים מראש יכולים להפחית משמעותית את זמן השהייה במטבח. גם שילוב של מתכונים מהירים וקלים ברפרטואר שלך יכול להבטיח תזונה בריאה מבלי להקריב זמן או נוחות.

בנוסף, עם התפתחות התחום הבריאותי בשנים האחרונות, יש הרבה יותר מבחר בחנויות וניתן למצוא מוצרים איכותיים בסופרים ובבתי טבע, לקנות אוכל ביתי מוכן ממבשלת באזור מגוריך או במסעדות שמכינות אוכל במקום. הדבר החשוב הוא לדעת מה מתאים לך ומה את מחפשת, כדי לבחור את האוכל הכי מדויק שיביא אותך בקלות לתוצאות הרצויות בבריאות וירידה במשקל.

הכל זה עניין של איזון

לסיכום, חשוב להבין ש 

  • אוכל בריא יכול להיות טעים.
  • ירידה במשקל אינה תלויה בפעילות גופנית.
  • והמסע לירידה במשקל של כל אחד ואחת שונה.

על ידי אימוץ תזונה מאוזנת ומציאת שיטות שמתאימות לכן,
תוכלו להגיע לירידה במשקל לאורך זמן תוך הנאה מאורח חיים מספק ומהנה. 
זכרו, צעדים קטנים לקראת אורח חיים בריא יותר יכולים לעשות הבדל משמעותי בטווח הארוך.

מסר לנשים: כשאת דואגת לעצמך ואוכלת טעים, פשוט ומאוזן את מחזקת את עצמך, את המשפחה שלך
ואת כל מעגלי ההשפעה שסביבך,

ואם את רוצה להתחיל אז אני מזמינה אותך להצטרף ל 5 ימים של איזון הגוף שבו תוכלי
לרדת עד 3 ק"ג, לשחרר את התקיעות במשקל, להוריד את הנפיחות בבטן
להחזיר את תחושת הקלילות, לקבל אנרגיה מתמשכת
להמשיך לאכול אוכל טעים ומשביע

(וכל זה: לא יותר משעה וחצי במטבח והאוכל מוכן לכל השבוע!)
כל הפרטים כאן

5 ימים חזרה לאיזון

הצטרפי ל 5 ימים חזרה לאיזון, שחרור התקיעות במשקל וירידה של עד 3 ק"ג

פירות וירקות, אירינה גלוזמן, בריאות בקלות