אירינה גלוזמן בריאות בקלות

את האמת, הסיפור של "צעדי הראשונים במטבח" יכול מאוד לאכזב אותך, ואעפ"י שהסיפור עצמו הוא דיי קצר, הסיפור שכתבתי יצא יחסית ארוך, אז ממליצה להיעזר בסבלנות 😀

ההתחלה

גדלתי בבית בו הסבתא גרה כל החיים יחד איתנו, והיא זאת שהייתה "אחראית" על המטבח, בכל מובן המילה. בזמנו גם האמא שלה עשתה זאת ודורות לפניה, זה היה מקובל בחברה בה גדלתי.

כשהייתי מאוד קטנה עוד שיתפתי איתה פעולה ועזרתי בהכנת האוכל הסטנדרטי של ארוחות סופי שבוע ולפעמים עוגות, אבל עד כאן זה הניסיון הכמעט יחיד שהיה לי במטבח עד גיל 28. פה ושם הכנתי איזה סלט וידעתי איך להכין חביתה. זה לא שלא ידעתי איך לבשל, פשוט לא היה לי צורך ולא ניסיתי.

בגיל 28 המופלג (כמו שהסבתות אומרות "סוף-סוף") התחתנתי, ומצאתי את עצמי עוברת מחוץ לבית ומנסה את כוחי בפעם הראשונה בכל מה שקשור לניהול משק בית ומטבח משלי. הניסיונות במטבח היו דלים וכללו בעיקר הכנת מרק פה ושם ל- 2 אנשים שהיה מחזיק מעמד שבוע שלם, כי שנינו אכלנו בעיקר מחוץ לבית, בעבודה. סופי שבוע העברנו ב"טיולי-ביקורי בית אצל ההורים", ומשם היינו יוצאים עם "Take Away אוכל ביתי" שחס וחלילה לא נרעב.

בנוסף, מהר מאוד נכנסתי להיריון וכל ה"ניהול משק בית-מטבח" היה בין העייפות של השליש הראשון של ההיריון, הניסיון לטייל בכל מקום אפשרי (בעיקר בצפון הארץ) כשיש עדיין אפשרות לעשות זאת לפני הלידה, והרבה מאוד עבודה בתחום הטיפולי. באותה תקופה היו לי הרבה לקוחות בטיפולי מגע, שלחלקם הגדול הייתי מגיעה הביתה עם כל הציוד הדרוש (מיטת טיפולים + הציוד לטיפול), והנסיעות היו רבות.

ואז כמובן הגיעה השעה המבורכת – הלידה הראשונה, ואיתה האתגרים שאחרי, כשהתינוק חוזר הביתה. ההנקה, מחסור השינה הכרוני, השינויים הגופניים.. בקיצור, מה אני מספרת לך? הרי גם את יודעת טוב מאוד איך נראה לו"ז של אמא טרייה ב"חופשת לידה", בין אם היא מניקה או לא. עברתי את הכל, כמו רבות וטובות לפניי ואחריי 😀

ואז הגיע הזמן ל"מעבר למוצקים"..

** חשוב לציין, שהמודעות לתזונה בריאה קיימת אצלי שנים רבות וזה המקצוע שבחרתי לעצמי. הלכתי ללמוד נטורופתיה מייד אחרי סיום השירות הצבאי וזה העיסוק העיקרי שלי. שנים אני מייחסת לנושא חשיבות גדולה ומנסה להקפיד על הכללים אותם אני מנחה לאחרים (בתחום האכילה), אבל ההכנות של האוכל עצמו תמיד השארתי לסבתי האהובה. **

ועכשיו – יש תינוק קטן, שהיה חשוב לי ביותר לתת לו את האוכל הכי טוב ולהקנות לו את ההרגלים הכי טובים כבר מההתחלה. אבל איך עושים זאת כשאני בעצמי לא מי יודע מוצאת את הזמן לאכול לפעמים ("חופשת לידה", זוכרת?), ועוד להכין.. נו באמת..

אלה היו הניסיונות הראשונים שלי בהכנות "אינטנסיביות" במטבח

הכנתי ירקות מאודים, מרקים שונים, מחיות, והכל בין הנקה – ניסיון להרדים – רדיפה בכל הבית אחרי הזוחל – ההנקה – ניסיון טעימות והאכלה ב"מוצקים" לא תמיד מוצלח ופעמים רבות דיי מתסכל.. – וחוזר חלילה. כל הזמן הזה מאוד התעקשתי בשום אופן לא לקנות שום דבר מוכן, אינסטנט.

עשיתי את כל הטעויות האפשריות במטבח. לא ידעתי איך להתארגן נכון מבחינת הזמנים, איך לשמר אוכל כך שלא אתעסק עם ההכנות יום-יום, ובו בזמן גם להשאיר ערך תזונתי במאכלים שאני מאכילה את הקטנצ'יק. לא הייתי מודעת שיש עזרי מטבח שיכולים מאוד להקל על העבודה, ועוד דברים רבים אחרים.

המשפחה ממשיכה להתרחב…

ההיריון השני בא מייד אחרי שרק התחלתי להתאושש מהראשון ומהשנה האינטנסיבית שהייתה לי. התחלתי בדיוק עבודה חדשה והיו אתגרים חדשים – ילד שובב בן שנה, משרה ותפקיד חדש מאוד אחראי ועוד.

את האמת, מאוד רצינו את ההיריון והפרש קטן בין הילדים, אבל זה לא השאיר יותר מדי מקום להתנסויות קולינריות חדשות. כך הגיע הילד השני למשפחה וכל הסיפור החוזר של "חופשת לידה" המוארכת של שנה + התמודדות חדשה עם זאטוט מקסים, פיקח וקנאי, שכבר הספיק טיפה לגדול ולהגיע לגיל השנתיים ה"מופלאות".

המטרה שלי ואיך לסיפור שלי יש השפעה עליך?

למה אני כותבת לך את כל זה? כדי שתדעי שגם אני עברתי וחוויתי את כל ההתנסויות השונות והמשונות והאתגרים שבגידול הילדים, הניסיון לשמור על אורח חיים בריא, ללמוד להתנהל נכון במטבח, ובמצב אופטימלי גם לשמור תוך כדי על השפיות. בהתחלה התסכול היה גדול, אבל לאט לאט למדתי, קראתי, התנסיתי. הייתה לי את המודעות והידע לגביי מה נכון, וזה מה שהקל על הדברים, אבל גם הקשה, כי "לא יכולתי להרשות לעצמי" לתת לילדים לאכול משהו שאמהות אחרות אפילו לא חושבות פעמיים.

וזה גם מה שדחף אותי לשפר עוד יותר את התזונה שלי, לדאוג לעצמי. עזר כל פעם מחדש אחרי ההיריון לחזור למשקל תקין. הילדים, פעמים רבות הם המנוע שלנו לשנות ולשפר, כי לעצמינו אנחנו מוותרים בקלות, אבל בשבילם..

וכך, אחרי אין ספור מידע שקראתי בנושא, הטיפים המעשיים שצברתי, הטעויות שעשיתי והידע המקצועי הנטורופתי שקיים אצלי כבר שנים רבות, ביחד עם המודעות שרק אנחנו קובעים איך יראו החיים שלנו, החלטתי שהגיע הזמן לשתף את הידע העצום הזה.

המטרה שלי שאמהות רבות ככל האפשר וילדיהן יוכלו ליהנות מבריאות בדרך קלה ופשוטה שקיימת, ורק צריך להכיר אותה. אני רוצה לחסוך ממך את כל הטעויות שאני עשיתי ואת בזבוז הזמן, שכה חסר לך לדברים חשובים אחרים בחיים. פעמים רבות זה גם לא הידע, כי הידע קיים. אנחנו רק צריכות את הדחיפה, התמיכה ואת העזרה הנכונה ממישהו מבחוץ. אני יודעת, כי גם אני כזאת.

לכן אני חולקת איתך מהניסיון המקצועי והמעשי הרב שלי בכל מה שקשור לתזונה טבעית וההתנהלות במטבח, וכמובן עם הרבה רצון כנה להיות שם בשבילך, להיות לך לתמיכה ברגעים היותר מאתגרים.

***

לחצי כאן למעבר לדף "אודות אירינה גלוזמן" –
אני והרפואה הטבעית, האמהות, הלימודים והניסיון המקצוע

כתיבת תגובה